Deel |
vragen
offerte
Vraag een offerte aan
Google gebruikers herkennen betaalde advertenties niet
vrijdag 23 mei 2014
Uit recent onderzoek is gebleken dat ruim één op de drie gebruikers het verschil niet opvalt tussen een organisch zoekresultaat en betaalde Adwords resultaten. De uitrol van een nieuwe layout door Google begin dit jaar lijkt hierdoor geen effect te hebben gehad.

Uit een onderzoek in 2012 bleek dat ruim 41% van de gebruikers geen verschil zag tussen de betaalde advertenties en gratis zoekresultaten. We zien dat Google in kleine stapjes steeds meer onderscheid probeert aan te brengen waardoor het voor gebruikers gemakkelijker moet worden om duidelijk te kunnen zien om welke resultaten het gaat.

De druk van de verschillende markt reguleerders lijkt dus te werken om Google te bewegen veranderingen te brengen. Het blijft echter de vraag of de bezoeker het onderscheid wel zal kunnen zien. Zo bleek al eerder uit onderzoek dat 27% van de gebruikers niet eens weet dat Google ook advertenties toont.
 

Menu

Meest bekeken

Nieuws

Nieuwsbrief

*  E-mailadres:
*  Code:

Werkwijze

  • innovatie is de standaard
  • kwaliteit wordt meer gewaardeerd dan groei
  • cliënten worden gerespecteerd
  • integriteit en authenticiteit
  • hard werk en inzet worden beloond
  • meetbare resultaten


Alle prijzen op deze website zijn exclusief 21% B.T.W.
© Copyright Style & Design ICT. Alle rechten voorbehouden. All rights reserved. Style & Design ICT is een onderdeel van Nesh Media Groep