Veelgestelde vragen over Zoekmachine Marketing |
Keyword Effectiveness Index De KEI index richt zich op het aantal concurrenten en de populariteit van een (key)woord. Een woord is interessant wanneer er weinig concurrenten zijn die het woord gebruiken en wanneer er veel op gezocht wordt. Onpage SEO Met Onpage SEO optimaliseert u uw eigen pagina's (onpage) voor de zoekmachines. Denk hierbij vooral aan meta description, meta keywords, zoekmachine vriendelijke url's (SEF) en uiteraard geoptimaliseerde teksten. Offpage SEO Bij offpage SEO moet u denken aan het aanmelden van nieuwsberichten bij sociale netwerken en uiteraard linkbuilding. Pagerank Dit is een term die door Google is geïntroduceerd om aan te geven wat voor waardering een site krijgt op basis van de link-popularity. Je kunt Google's Pagerank vergelijken met een rapport cijfer gegeven door Google. Google geeft webpagina's een pagerank op een schaal van 1 tot 10 waarbij 1 het laagste is en 10 het hoogst. SERP SERP is de afkorting voor Search Engine Result Page. SERP's is het meervoud hiervan. Een search engine result page is een resultaten pagina bij zoekmachines. Vaak hoor je SEO'ers zeggen dat ze hoog willen staan in de SERP'ss, dit wil zeggen dat ze een hoge ranking willen in zoekmachines. Dit omdat veel surfen bij het zoeken niet verder kijken dan de eerste 10 gevonden zoekresultaten. Dit noemen wij organisch verkeer. Organisch verkeer zijn dus bezoekers die vanuit de zoekmachine naar uw website worden gestuurd. Zoekmachine Keywords Voordat je kunt bepalen welke sleutelwoorden (keywords) interessant zijn is het belangrijk om daar een kort onderzoek naar te doen. Om dit snel en simpel te kunnen bepalen zijn er allerlei methodieken ontwikkeld. Het makkelijkste om te gebruiken is de KEI index, ook wel Keyword Effectiveness Index genoemd. Welke methode u ook gebruikt, het zal altijd belangrijk zijn om logisch na te blijven denken. Het is makkelijker om een pagina van positie 2900 naar positie 300 te brengen dan van positie 215 naar positie 2. Het is belangrijk in de gaten te houden wat de kwaliteit van je concurrent is. Dit is alleen te doen middels gezond verstand. |